Medewerkers De Watergroep plantten 6.000 bomen in Eeklo

Sfeerbeeld boomplantdag in EekloGezonde bossen en natuur vormen een garantie voor een goede waterkwaliteit. Want hoe beter de waterkwaliteit van nature is, hoe minder behandeling nodig is. En minder behandeling is uiteraard ook weer goed voor het milieu. Daarom hebben we op de waterwinning Aalstgoed in het bos in Eeklo – één van de 21 bossen die we in eigendom hebben – in november 6.000 bomen geplant. Daarvan werden er op 11 november 2.500 geplant door eigen medewerkers en hun familie.

Op een oppervlakte van 38 hectare staan in het Aalstgoed nu verschillende boomsoorten die, meer dan de populieren die er vroeger stonden, bijdragen tot de biodiversiteit. De boomplantdag onderstreept dat we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid ernstig nemen. We zorgen niet enkel voor een ononderbroken levering van kwaliteitsvol drinkwater, maar we doen dat bovendien op een duurzame manier met respect voor onze natuurlijke grondstoffen én de omgeving.