Investeringen in Vlaams-Brabant

Koevoet

Waterproductiecentrum Koevoet (Londerzeel)

Het waterproductiecentrum Koevoet wordt grondig gerenoveerd. Daarbij krijgt het bestaande gebouw een opfrisbeurt en wordt de volledige elektromechanische uitrusting vernieuwd. Er komt ook een nieuw bezinkingsbekken. De werken worden afgerond tegen de zomer van 2017.

Waterproductiecentrum Vilvoorde

Het waterproductiecentrum Drie Fonteinen in Vilvoorde werd enkele jaren geleden uit dienst genomen, vooral omdat hier een ontijzeringsinstallatie ontbrak. Het bestaande gebouw was ook sterk verouderd. Daarom bouwt De Watergroep er een nieuw waterproductiecentrum dat in Vilvoorde water zal leveren aan 15.000 klanten. De prijs wordt geraamd op 1,5 miljoen euro. Het water van de winning in Vilvoorde, die midden in een stadsvernieuwingsproject ligt, is afkomstig uit de diepe en goed beschermde Krijtformatie van Gulpen. De bestaande put is 140 meter diep en zorgt voor water met een ideale hardheid, dat enkel iets te veel ijzer bevat. Daardoor volstaat een beperkte behandeling om volledig aan de drinkwaternorm te voldoen.