Deugdelijke bestuur en verantwoord ondernemen

Sfeerbeeld glas kraantjeswaterZorg voor de leefomgeving, maatschappelijk engagement en deugdelijk bestuur vormen niet alleen de hefbomen van een duurzaam beleid, maar zijn ook de ankerpunten om een organisatie te beoordelen. Deze manier van werken zit verankerd in de bedrijfscultuur van De Watergroep en komt onder meer tot uiting in een doordacht risicobeheer en een doorgedreven engagement voor waterprojecten in ontwikkelingslanden.

Een doordacht risicobeheer stelt ons in staat onze kernopdracht nu en in de toekomst waar te maken: dagelijks kwaliteitsvol drinkwater maken en leveren aan ruim 3 miljoen klanten. In 2016 ging extra aandacht naar maatregelen in het kader van de terreurdreiging.

>> Meer over bedrijfsrisicobeheer

De Watergroep neemt haar sociaal engagement op door mee te werken aan waterprojecten in ontwikkelingslanden. In 2016 leverden we een bijdrage aan betere drinkwater- en saneringsvoorzieningen in Congo en engageerden we ons om tot 2024 samen met de ngo Protos te werken aan waterprogramma’s in het Zuiden.

>> Meer over onze waterprojecten in ontwikkelingslanden