Productpromotie: kraantjeswater in de kijker

Herman VerbruggenDe Watergroep zet in het kader van haar duurzaamheidsbeleid ook volop in op de promotie van kraantjeswater. Zo hebben we in de zomer van 2016 een derde waterbar in gebruik genomen en die ook ingezet op heel wat sportieve en culturele evenementen. We hebben het project drinKraantjeswater uitgebreid vanuit Limburg naar het volledige verzorgingsgebied van De Watergroep.

Herman Verbruggen is peter van drinKraantjeswater

Om het budget- en milieuvriendelijke product dat kraantjeswater is stevig te promoten en onze te overtuigen van de kwaliteit ervan, strikte De Watergroep de bekende acteur en televisiefiguur Herman Verbruggen als peter. Op 22 april, de Dag van de Aarde, kondigde hij de uitbreiding van het project drinKraantjeswater aan en nodigde hij iedereen uit om voortaan water van de kraan te drinken.

Het was de bedoeling te werken met een bekende Vlaming die niet alleen de boodschap verkondigt, maar die ook toepast. En dat is bij Herman Verbruggen het geval. ‘Terwijl wij het evident vinden dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 lekker en gezond water uit de kraan komt’, zegt hij ‘hebben in de wereld zo’n 660 miljoen mensen geen toegang hebben tot zuiver water. Kraantjeswater is ook het strengst gecontroleerde voedingsproduct en het wordt zonder verpakking thuis geleverd. Geen enkele reden dus om het niet te drinken!’

Onder het motto ‘jong geleerd, is oud gedaan’ kunnen scholen een charter ondertekenen waarmee ze zich engageren om kraantjeswater te promoten bij hun leerlingen. De gemeentelijke basisschool Het Beverbos uit Lichtervelde deed dit als eerste.

Kraantjeswater drinken is heel eenvoudige afvalpreventie. Omdat er geen verpakking en geen vervoer is, ligt de CO2-uitstoot voor de productie van kraantjeswater 500 keer lager dan die van flessenwater. Op 1 juli 2016 is de Oost-Vlaamse intercommunale IDM toegetreden als partner binnen het project drinKraantjeswater. Limburg.net is al sinds 2009 stichtende partner van het project.

Om onze houding ten opzichte van drinkwater nog beter in kaart te brengen, organiseerde drinKraantjeswater in het najaar een drinkwaterpeiling. Deze peiling ligt aan de basis van toekomstige acties.

Logo drinKraantjeswaterMeer info?

Ga naar www.drinkraantjeswater.be