Verbeterde e-platformen voor klanten en medewerkers

Sfeerbeeld MoKa (Mobiel Kantoor)Midden 2015 nam De Watergroep het nieuwe bedrijfsbrede softwareplatform Neptunus in gebruik. Dankzij dit nieuwe ERP-systeem draaien alle bedrijfsactiviteiten op dezelfde technologiestandaard: Microsoft Dynamics AX. Dat verhoogt de efficiëntie en versnelt de klantenprocessen. Zo kunnen we ook interventies beter inplannen en opvolgen en bepaalde procedures digitaal en automatisch laten verlopen. Binnen dit platform draaien bovendien de programma’s Octopus en Horizon. Het eerste is een uniforme databank voor werkplanning en -opvolging, het tweede omvat alle financiële processen, inkoop en logistiek, projectbeheer en assetmanagement.

De upgrade die Neptunus begin 2016 doorvoerde, stelde De Watergroep in staat om de waterfacturen volgens de nieuwe structuur uit te sturen. In 2016 deden we ook veel voorbereidend werk om tegen eind 2017 met een volwaardig e-loket binnen een vernieuwde website te kunnen starten. Zo zullen onze klanten hun belangrijkste verrichtingen volledig online kunnen afhandelen. Sinds begin 2017 kunnen ze trouwens al hun waterfacturen raadplegen, archiveren én betalen via Doccle. Ook een domiciliëring aanvragen kan via dit platform. Registreren kan via www.dewatergroep.be/doccle.

In 2016 werd eveneens de overstap naar het ‘mobiele kantoor’ of MoKa voorbereid. Fonteiniers, indexopnemers, keurders en metervervangers stappen vanaf 2017 geleidelijk over naar een tablet voor het verwerken van hun taken. Zo hebben ze niet alleen meer informatie ter beschikking op het terrein, maar is ook minder administratieve verwerking achteraf nodig.

Infografiek verbeterde e-platformen