Nieuwe installatie bij Agristo

Infografiek cijfers AgristoHet familiebedrijf Agristo groeide sinds zijn oprichting in 1986 uit tot een sterke Vlaamse speler in de markt van diepgevroren friet-, kroket- en aardappelbereidingen. Naast vestigingen in Harelbeke, Nazareth en Tilburg (Nederland), bouwt Agristo momenteel een volledig nieuwe productiesite uit in Wielsbeke. Bij aardappelverwerking is heel wat hoogwaardig water nodig, voor onder meer wassen, schillen, snijden en blancheren. Ook vraagt de aanmaak van processtoom een aanzienlijke hoeveelheid water. Agristo verbruikt elk jaar meer water en vertrouwt het beheer van al deze waterstromen toe aan De Watergroep.

Tegen het najaar van 2017 bouwen we er een installatie die laag gemineraliseerd water zal leveren. We gebruiken hiervoor water uit de Leie. Het komt bij Agristo via een 1.600 meter lange ruwwaterleiding, waarop op termijn ook andere bedrijven kunnen aansluiten.

Meer info?

Ga naar www.dewatergroep.be/agristo